Od lat moją ogromną pasją jest taniec i ruch sceniczny. Jako aktorka czynna zawodowo wiem, jak ważna jest świadomość własnego ciała na scenie. Chciałabym móc przekazać swoją wiedzę i umiejętności młodym ludziom, którzy dopiero rozpoczynają swój rejs w tym oceanie tajemnic i niespodzianek,jakim jest świat teatru, filmu, sztuki i „showbiznesu”.
Od czterech lat jestem współwłaścicielką Szkoły tańca” Baila Conmigo” .Zajmuję się choreografią i pracuję z aktorami, a także z dziećmi, doszkalając ich warsztat ruchowy. Jestem absolwentką Studium Wokalno-Aktorskiego w Gdyni, ale już jako młoda osoba interesowałam się tańcem. Przygodę tę zaczęłam w ognisku baletowym, gdzie przez kilka lat poznawałam tajniki tańca klasycznego, kolejnym etapem mojego rozwoju tanecznego był Zespół Pieśni i Tańca w Gdańsku, a także Klub Tańca Towarzyskiego „Fala”.
Po ukończeniu Studium Wokalno-Aktorskiego wyjechałam do Nowego Jorku i tam miałam okazję zapoznać się z techniką Lynn Simonson w Dance Space Center. Moja technika oparta jest na organicznym podejściu do ruchu. Przygotowuje ciało do tańca w sposób , który jest anatomicznie inteligentny i somantycznie świadomy. Każdy człowiek jest inny i działa w ramach poszczególnych parametrów układu mięśniowo-szkieletowego. To technika, która w każdym poszukuje tego, co jest anatomicznie prawidłowe dla jego organów. Uczy samodzielnego odniesienia się do ruchu przez świadomość sensoryczną i skupia się na odczuwaniu tańca.
Podczas zajęć baletowych dzieci mają możliwość rozwijania naturalnej, spontanicznej potrzeby ruchu i tańca. Na rytmice z elementami baletu uczą się koordynacji ruchowej, panowania nad własnym ciałem, płynności ruchów i wdzięku. Mają okazję do improwizacji tanecznej w rytm muzyki klasycznej (i nie tylko). Proszę zwrócić uwagę, jak bardzo różnią się od swoich rówieśników dzieci, które ćwiczą taniec klasyczny. Gracja, lekkość i elegancja w każdym ruchu. Instruktor baletu dąży do tego, aby lekcje wspomagały rozwój fizyczny i artystyczny maluchów. Są to zajęcia rytmiczne, które umuzykalniają dzieci. Początkowa ilość ćwiczeń techniki tańca klasycznego jest dostosowana do wieku dziecka. Udział w tych zajęciach uczy także koncentracji dostosowanej do ich poziomu rozwoju. Poprzez naśladowanie otaczającego nas świata rozwijamy w dziecku wyobraźnię oraz zdolności aktorskie. Uczymy także prostych kroczków tanecznych i choreograficznych, które pomagają w rozwoju fizycznym i orientacji przestrzennej. Pedagodzy inspirują i motywują dzieci do działania, rozwoju kreatywności i wyrazu artystycznego. Tańcząc i wykonując polecenia pedagoga, dzieci uczą się dyscypliny, która przekłada się na życie codzienne.
Balet to podstawa wszystkich tańców. Dlatego właśnie niejedna dziewczynka skrycie marzy o baletkach i tiulowej spódniczce i aby tak "lekko tańczyć na paluszkach", a nie jedna mama chce, by jej dziecko poruszało się z baletową gracją.
Program zajęć obejmuje podstawy tańca klasycznego, mini etiudy baletowe, plastykę ruchu, naukę improwizacji, ćwiczenia i korygujące postawę oraz synchronizację ruchu z muzyką. Uczestnictwo w zajęciach baletowych ma ogromny wpływ na rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Balet rozwija wyobraźnię przestrzenną, wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu. Zajęcia wyrabiają u dzieci nawyk utrzymywania prawidłowej sylwetki, ćwiczą koordynację ciała oraz pamięć ruchową, a także płynność i harmonię ruchów. Zabawa przy muzyce klasycznej takich Mistrzów jak Czajkowski, Vivaldi czy Mozart uwrażliwia na piękno sztuki, rozwija osobowość dziecka i kształtuje jego słuch wprowadzając w świat rytmów. Zajęcia dają dzieciom także możliwość swobodnej ekspresji, własnej improwizacji muzycznej i stanowią doskonałą okazję do nabywania umiejętności współpracy w grupie.
Przedszkolaki dzięki tej formie ćwiczeń, realizują naturalną potrzebę ruchu wieku dziecięcego. Program i korzyści płynące z zajęć baletowych:
Taniec klasyczny jest również korzystny dla zdrowia. Nie ma chyba żadnych innych ćwiczeń, które tak dobrze rozwijałyby naturalny wdzięk i prowadziłyby do równomiernego rozwoju mięśni. Balet sprzyja koordynacji ruchów całego ciała. Dziewczynki mają okazję spełnić marzenia o tiulowych spódniczkach i różowych baletkach - na tych zajęciach dziewczęcy wdzięk i strój jest mile widziany! :)